JAK WZMOCNIĆ ODPORNOŚĆ U DZIECI

Październik 15
4 komentarze

Odporność moich dzieci to dla mnie bardzo ważna sprawa, zwłaszcza w okresie jesiennym, gdzie wcale nie trudno o przeziębienia i infekcje. Mój Piotruś uwielbia zabawy na świeżym powietrzu: ganianie się, jeżdżenie rowerkiem, robienie babek z piasku, zjeżdżanie na zjeżdżalni – wszystko to daje mu możliwość rozładowania jego dziecinnej energii, dla mnie natomiast stanowi spore zmartwienie. Jak uchronić mojego synka przed złapaniem przeziębienia i kataru podczas szaleństw na dworze, a także podczas przebywania w przedszkolu z innymi, często już chorymi, dziećmi?
No cóż głowienie się nad tym tematem podczas gdy Piotruś przyjdzie już do domu z zapchanym noskiem i czerwonym gardłem nie będzie już miało sensu, do tego pozostanie mi martwienie się o dziewczynki, które jeszcze są za małe na to, aby przyjmować antybiotyki. Co zatem robić?
Małe dzieci mają bardzo wrażliwe organizmy dlatego też większość preparatów dostępnych dla dorosłych absolutnie nie powinna być przez nich spożywana. Na prawie każdym lekarstwie oraz suplemencie diety po które sięgamy w razie grypy jest jasno napisane od kiedy można go stosować. Dlatego też faszerowanie małych dzieci chemicznymi substancjami które według ich producentów podnoszą odporność, całkowicie odpada.
Jednym z podstawowych sposobów na podniesienie odporności i w zasadzie najbardziej banalnym, o którym cały czas słyszymy jest witamina C. Utrzymywanie odpowiedniego jej poziomu w naszym organizmie pozwala na wzmocnienie naszego systemu immunologicznego, czyli systemu obronnego, który chroni nas przed infekcjami. W tym celu zalecane jest w okresach tzw. grypowych przyjmowanie nawet profilaktycznie witaminy C, czy to w formie tabletek do połknięcia, czy to w formie kapsułek rozpuszczalnych w wodzie. Jednak na co dzień zapominamy, że bardzo dużo produktów odnośnie których dietetycy apelują, że powinniśmy je spożywać w większej ilości, posiada w swoim składzie witaminę C. W związku z tym zajadanie się pysznymi owocami i warzywami może przyczynić się do tego, że będziemy odporni na przeziębienia. Ten jakże naturalny sposób jest najlepszy dla małych dzieci, które nie powinny przyjmować substancji chemicznych. Dlatego też z myślą o zdrowiu mojego synka staram się układać jego jadłospis z głową aby nie zabrakło tej cennej witaminy w jego codziennym pożywieniu.
Bardzo dużo owoców i warzyw zawiera witaminę C, natomiast największa jej ilość posiadają:
• owoce cytrusowe,
• czarna porzeczka,
• dzika róża,
• kiwi,
• papryka,
• pomidory,
• kapusta,
• brukselka.

W związku z tym zamiast biec po kolejny suplement diety po usłyszeniu obiecującego głosu, że na pewno nam pomoże, zwiększmy w naszej codziennej diecie ilość produktów, które bez środków chemicznych pomogą nam podnieść naszą odporność.
Zdrowa przekąska pomiędzy posiłkami dla mojego Piotrka to owoc najlepiej sezonowy, wtedy mam pewność, że moje dziecko dostaje to co smaczne i zdrowe.

  1. katti

    Październik 16

    Na moje maluchy chyba nic nie działa 🙁

    • MeAndMySpace

      Październik 16

      Czasami ja też mam takie wrażenie 🙂 ale próbuję dalej

  2. Majka

    Październik 16

    Najważniejsze to zdrowe maluszki, ciekawie napisałaś o tej witamince.

    • MeAndMySpace

      Październik 16

      Dziękuję 🙂

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *